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Cemu est sans conteste l'émulateur qui aura le plus révolutionner le monde du jeu vidéo ces derniers mois, les progrès réalisés par son développeur principal, à savoir ExZap, sont sans limite quand on se souvient d'où il est parti.
En moins de un an et demi, Cemu a su devenir la référence en matière d'émulation Wii U sur PC et il le restera encore probablement un bon moment car il est supporté sans faille et sans délai par son développeur.
La prochaine évolution sera Cemu 1.7.4 qui sera disponible en version Patreon le 02 Avril 2017 tandis que la version grand public verra le jour le 09 Avril 2017.
Cette vidéo Preview a de quoi nous scotché encore une fois, on y découvre The Legend of Zelda: Breath of The Wild totalement jouable sans chute de framerate, sans défaut d'ombres ou de cliping malgré des scènes aux effets impressionnants.
Si vous voulez soutenir Cemu et donc avoir accès à la version Patreon il faut contribuer à hauteur de 5 $ :
En moins de un an et demi, Cemu a su devenir la référence en matière d'émulation Wii U sur PC et il le restera encore probablement un bon moment car il est supporté sans faille et sans délai par son développeur.
La prochaine évolution sera Cemu 1.7.4 qui sera disponible en version Patreon le 02 Avril 2017 tandis que la version grand public verra le jour le 09 Avril 2017.
Cette vidéo Preview a de quoi nous scotché encore une fois, on y découvre The Legend of Zelda: Breath of The Wild totalement jouable sans chute de framerate, sans défaut d'ombres ou de cliping malgré des scènes aux effets impressionnants.
We'll leave it up to you to spot all the improvements! Disclaimer: Compared to Cemu 1.7.3, the FPS will not improve.
Btw. if you want to discuss BotW or Cemu in general, we really recommend joining the discord or subreddit. Patreon's community and comment pages easily get cluttered with too many comments and it's hard to keep track of individual conversations.
General upcoming changes
The upcoming Cemu version is mostly a bugfix release. The changes include:
Graphic improvements
Minor optimizations in the graphics backend
Minor tuning for shaders to speed up compilation
Graphic packs now can alter texture formats and not just the resolution
Lots of bug fixes
Fixed flickering due to buffer cache
We finally managed to track down and fix a long standing bug that caused model flickering under very specific conditions. This issue was most prominent in Twilight Princess HD, but it also affected other games to a lesser degree.
Example video of the flickering: TPHD 1.7.2d (watch the horse's body, it sometimes disappears for a split second)
In 1.7.3, this issue is now resolved and TPHD is 100% flicker free!
We also decided to make the 'GPU buffer cache accuracy' setting a game profile option. Which means you will be able to configure different values per game instead of having to switch it manually yourself.
More control over textures for graphic packs (Slightly technical)
Cemu 1.7.3 introduces a new property to graphic pack texture rules. This property is called 'overwriteFormat' and allows to respecify the data format of a texture. For example, using this property it's possible to turn a 16bit depthbuffer into a 32bit depthbuffer for additional depth and shadow accuracy. Another use case would be to increase the color bit-depth of framebuffers in order to reduce color banding.
But there is another use too. On NVIDIA GPUs textures in SNORM format are pretty limited, leading to bugs in games that heavily rely on them. One of those games is Super Smash Bros for Wii U. On NVIDIA, this game appears overly dark. Using the new graphic pack property, this problem can easily be circumvented by using an alternative non-SNORM texture format for the framebuffer. Put more simply, Cemu 1.7.3 will offer a workaround for the SSB4 darkness problem with no negative impact on performance or any other graphical degradation.
Si vous voulez soutenir Cemu et donc avoir accès à la version Patreon il faut contribuer à hauteur de 5 $ :
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, sinon il vous faudra tout simplement patienter une petite semaine de plus pour disposer de la version grand public (la plus stable des versions Patreon).